Η
δεκαετία του 1980 σηματοδοτεί την εισαγωγή της στον κλάδο της εκπαίδευσης.
Πραγματοποιείται για πρώτη φόρα η εφαρμογή και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην
διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, κυρίως με τη μορφή ραδιοφώνου,
τηλεόρασης και κάποιων ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μέχρι τον 21ο αιώνα
ο ηλεκτρονικός υπολογιστής συνιστά την κατεξοχήν σύνδεση της εκπαίδευσης με την
τεχνολογία, καθώς άνοιξε το δρόμο για την πρόσβαση στις πληροφορίες μέσω της
χρήσης του διαδικτύου.
Πλέον
η χρήση της ΤΠΕ αποτελεί καθημερινότητα για εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές,
αφού ανήκει πλέον στις νέες παιδαγωγικές μεθόδους που έχουν εδραιωθεί τη
σύγχρονη εποχή. Ο ρόλος του εκπαιδευτή από πηγή γνώσης έχει μετατραπεί σε
καθοδηγητή και συνοδοιπόρο στο ταξίδι ανακάλυψης της γνώσης.
Από
την άλλη μεριά έχει αποδειχθεί ότι η διδασκαλία με τη χρήση νέων τεχνολογιών ενισχύει
την ενεργή στάση των μαθητών, μιας και καλούνται να μάθουν πως να χειρίζονται τους
υπολογιστές σωστά έτσι, ώστε να αποκτήσει και η χρήση διδακτική αξία. Ακόμη
συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητευόμενων, αφού δίνεται η δυνατότητα
να δημιουργεί, να παρατηρεί, να αναζητά, να διαπιστώνει, να κρίνει και να
εξάγει συμπεράσματα.
Ωστόσο
είναι αναγκαίο να λαμβάνεται υπόψιν η παιδαγωγική αξιοποίηση της ΤΠΕ στη
διαδικασία της μάθησης. Οι νέες τεχνολογίας δεν μπορούν από μόνες τους να
δημιουργήσουν μαθησιακά αποτελέσματα στο σχολείο ή σε άλλο εκπαιδευτικό
πλαίσιο. Εντάσσονται σε ένα ευρύτερο παιδαγωγικό και διδακτικό πλαίσιο και
χρησιμοποιούνται επικουρικά μαζί με άλλες παιδαγωγικές μεθόδους και πρακτικές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου